משחת שיניים עם או בלי פלואוריד? כל מה שחייב לדעת | Himalaya IL

אתר היבואן

משלוח לנקודת איסוף בקניה מ 99 ₪ – חינם

משלוח עד הבית בקניה מ 159 ₪ – חינם

משלוח לנקודת איסוף
בקניה מ 99 ₪ – חינם

משלוח עד הבית
בקניה מ 159 ₪ – חינם

משחת שיניים עם או בלי פלואוריד?

תוכן עניינים

קודם כל, מה זה פלואוריד?

פלואוריד הוא מינרל שנמצא באופן טבעי בקרקע ולכן נמצא אותו גם במים, בצמחים ובבעלי החיים. כמותו במים משתנה בהתאם להרכב הקרקע באותו אזור. מי השתייה הם המקור העיקרי לצריכה של פלואוריד אולם מים מותפלים לא יכילו פלואוריד כמו גם את שאר המינרלים. הפלואוריד נחוץ לגוף בכמויות קטנות מאד ובגופו של אדם מבוגר יש 2.6 גרם שלו בערך.

איך זה קשור לבריאות השיניים?

למרות כמותו הקטנה השפעתו משמעותית. 95% מהפלואוריד בגוף נמצא בעצמות ובשיניים. הוא לוקח חלק בבניית העצמות והשיניים ומהווה חלק מהן. הפלואוריד מתקשר לסידן וזרחן הנמצאים ברוק, שוקע אתם בשכבת האמייל המצפה את השן מתקן ומקשה אותה ואף מייצב את רקמת העצם. שכבת האמייל מגנה על השיניים מעששת, בעיה נפוצה מאד בשל צריכה מופרזת של סוכר.

בישראל מוסיפים פלואוריד למי השתייה

המאבק על הפלרת מי השתייה בישראל העלה את הנושא לסדר היום הציבורי. יש טענות כי הפלואוריד מצטבר ברקמות הגוף וגורם נזק לתפקודו התקין. נושא זה עדיין לא נסגר וההחלטה עליו הגיעה עד לבג”ץ. ברור שלא צריך להפליר מים של מדינה שלימה ולכפות את זה על כלל האוכלוסייה. רוב מדינות העולם הפסיקו להפליר את המים ואף הגיעו למסקנה כי הפלואור במים עלול לגרום לנזקים. הפלרת המים מזיקה גם לאיכות הסביבה ויש לה הרבה השלכות שלא חשבו עליהן מראש. לעיתים צריך לחשב מסלול מחדש…

אז אם יש כבר פלואוריד במי השתייה, האם צריך אותו גם במשחת השניים?

הפלואור במשחת השיניים מסייע לשמור על בריאותן. כאן הוא מועיל ומשפיע נקודתית ולא כלל מערכתית כמו במי השתייה. כמובן שלא כדאי לבלוע את משחת השיניים ורצוי לשטוף היטב את הפה לאחר הצחצוח. בכל מקרה, הזכות לבחור משחה עם או בלי פלואור, כמו גם לקרוא ולהתעניין בנושא שמורה כמובן לכל אחד מאיתנו.

איך אפשר להשיג משחת שיניים ללא פלואוריד?

חברת הימלאיה מייצרת משחות שיניים אורגניות המבוססות על צמחי מרפא. בחלק מן המשחות תוכלו למצוא קלציום פלואוריד הנקרא גם Fluorspar שהוא הצורה הטבעית בה הפלואור מופיע בכדור הארץ. בצורה זו הפלואור מחובר לסידן ואיננו נספג כלל בגוף.

הרבה אנשים נכנסים אלינו לחנות ומבקשים משחת שיניים ללא פלואוריד. הפלואוריד נתפס כמזיק ומפחיד אנשים רבים. חשוב להדגיש את ההבדל בין הפלואור שבמים לבין זה שבמשחת השיניים. להימלאיה 5 סוגים של משחות שיניים. שלוש מהן אינן מכילות פלואוריד ושתיים מכילות את הצורה הטבעית שלו “קלציום פלואוריד” בה הפלואור מחובר למולקולה של סידן ואיננו נספג כלל בגוף. נשמח להסביר לכם על הסוגים השונים ולעזור לכם לבחור במתאימה ביותר.

אין לראות בכתבה לעיל משום יעוץ רפואי, לייעוץ יש לפנות לרופא שיניים.

משחות שיניים של הימלאיה »

משחות שיניים אורגניות של הילמאיה »

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

מאמרים נוספים בנושא:

חברת הימלאיה היא חברה הודית גאה שנוסדה בשנת 1930 כעסק משפחתי.
המורשת של החברה הייתה תמיד אחת – חקר הטבע ושימוש בכלים של המדע המודרני לפיתוח וייצור מוצרי צמחי מרפא, המבוססים על תורת האיורוודה, הידועה כרפואה העתיקה בעולם.

מאז ועד היום, הימלאיה פיתחה את מסורת הצמחים עתיקת היומין למגוון שלם של פתרונות ,המבוססים על פורמולות חדשניות ומשמשים בסיס למוצריה האיכותיים.
על בסיס הידע הרב, צמחי המרפא של הרפואה ההודית המסורתית ומחקרים מודרניים ומבוקרים הנערכים ע”י החברה באופן קבוע, מפותחים מוצרי הטיפוח והקוסמטיקה של הימלאיה, המתאימים לשימוש יומיומי.
המוצרים, המבוססים על צמחי מרפא עדינים ובטוחים לשימוש, כוללים משחות שיניים, קרמים, תרחיצי פנים, סבונים, תוספי תזונה, שפתונים ועוד רבים אחרים.

כיום יש להימלאיה מעל 10,000 עובדים בכל רחבי העולם, כ-3,000 חקלאים המספקים לה חומרי גלם באופן ישיר, מאות חנויות בהודו המוכרות את מוצריה, הנמכרים גם במעל 90 מדינות בעולם.
להימלאיה צוות מחקר ופיתוח המונה מעל 300 חוקרים – זהו צוות הפיתוח הגדול מסוגו בתחום שילוב צמחי המרפא במוצרי wellness

החזון של חברת הימלאיה הינו לעזור לאנשים להיות בריאים ולקדם איכות חיים בהתבסס על איזון ובריאות מהטבע.
מוצרי החברה מופצים בארץ על ידי חברת ביבלאנס בע”מ, מקבוצת קולנוע חדש, בעלת רשת הנעליים WeShoes (יבואנית בלנדסטון, קרוקס ומותגים רבים נוספים).

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות